گام روزین (کالیفون)

گام روزین (کالیفون)

گام روزین (کالیفون)

گام روزین (کالیفون) یا colophony که در زبان یونانی به آن pitch نیز گفته می شود، نوعی رزین جامد به شکل تکه های نیمه شفاف زرد رنگ (با طیف رنگی از زرد تا سیاه رنگ) است که از درخت کاج و تعدادی گیاه دیگر غالبا مخروطی شکل استخراج می شود. از نام های دیگر این ماده می توان به استرگام، مالئیک رزین و پیس گریسیا اشاره کرد.

به طور معمول در آب نامحلول است ولی در حلال های آلی ( الکل، اتر، بنزن  و کلروفرم ) قابل حل است. در دمای اتاق جامد و شکننده است و از خاصیت ویسکوزیته ای بالا برخوردار است و همچنین با توجه به خاصیت اسیدی ضعیفی که دارد می تواند لایه های اکسید شده را از سطح فلزات حذف کند و آن ها را به خوبی جلا بدهد.

کاربردهای گام روزین:

گام روزین (کالیفن)  در تولید انواع پوشش سطح، مواد عایق برای صنعت الکترونیک، لاستیک مصنوعی، چسب و موم بهداشتی، جوهر چاپ، رنگ سازی، کاغذ سازی و به عنوان ماده واسطه برای سنتز مواد آلی، در صنایع غذایی برای تولید آدامس به صورت تبدیل گام روزین خوراکی به روزین های هیدروژنی، در صنایع دارویی به عنوان لعاب در داروسازی، در صنایع بهداشتی برای فلوراید شوینده دهان، در صنایع فلزی به عنوان جلادهنده فلزات و همچنین در صنعت رنگ سازی به تنهایی و یا با ترکیب با دیگر رزین ها در ساخت انواع رنگ ترافیکی استفاده می‌شود.

صنایع مورد هدف گام روزین:

  • چسب
  • رنگ و رزین
  • الکترونیک
  • بهداشتی و دارویی
  • غذایی

برای مشاوره، استعلام قیمت و برند های موجود گام روزین با کارشناسان فروش شرکت دایان پلیمر دی در ارتباط باشید.

دایان پلیمر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *