حلال متیلن کلراید DCM

حلال متیلن کلراید DCM

متیلن کلراید (methylene chloride)

متیلن کلراید (methylene chloride) نام دیگر آن دی کلرومتان (DCM) است. متیلن کلراید حلالی آلی است که در تهیه و تولید بسیاری از محصولات استفاده می شود. این ترکیب از مشتقات مولکول متان که در آن به جای دو هیدروژن، کلر قرار گرفته است (CH2Cl2) ساخته شده است. یک حلال قطبی است که به طور گسترده به عنوان حلال، رنگ‌زدا و برای جدا کردن کافئین از قهوه و چای استفاده می شود.

متیلن کلراید مایعی شفاف، بی رنگ، فرار و با بوی تند و منحصر به فرد است. متیلن کلراید به عنوان عامل بسیار موثر  دمشی در داروها، مواد آرایشی، پاک کننده رنگ و لاک، پردازش کننده پلاستیک، چربی زدا و تمیز کننده فلزات استفاده می شود. متیلن کلراید یک حلال فرآیندی است که به عنوان یک حلال همه کاره برای فرمول سازی هنگام مخلوط شدن با سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. کلریدهای متیلن ترکیبی عالی از ویژگی های شیمیایی و فیزیکی را دارا می باشد، از جمله قدرت حلالیت بالا، پایداری، غیر قابل اشتعال بودن و نقطه جوش کم، منجر به استفاده از آن در طیف گسترده ای از کاربردها و صنایع شده است.

کاربردهای متیلن کلراید :

  1. حلال: در مواد پاک کننده رنگ و لاک و برای از بین بردن پوشش های رنگ یا لاک از سطوح مختلف استفاده می شود. همچنین به عنوان حلال در فرآیند ساخت داروها و فیلم های پوشش دهنده استفاده می شود. برای پاک کردن فلزات و همچنین حلال تمیز کننده در تولید قطعات الکترونیکی، به عنوان عامل دمنده در تولید فوم یورتان کاربرد دارد.
  2. آئروسل ها: به عنوان پیشران در مواد آئروسل برای محصولاتی مانند رنگ، اسپری تمیز کننده خودرو و اسپری حشرات استفاده می شود.
  3. کاربردهای دیگر: به عنوان چربی زدا، به عنوان حلال در چسب های پایه حلال و در مهندسی عمران برای جدا کردن قیر از مواد سخت استفاده می شود.

صنایع مورد هدف حلال متیلن کلراید DCM:

  • رنگ و رزین
  • چسب
  • آرایشی و بهداشتی
  • نساجی
  • راه و ساختمان

برای مشاوره، استعلام قیمت متیلن کلراید با کارشناسان فروش شرکت دایان پلیمر دی در ارتباط باشید.

دایان پلیمر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *